Časté dotazy k našim službám

Máte dotaz? Podívejte se na přehled nejčastějších otázek, k nimž jsme sepsali odpovědi.
Pokud svou odpověď nenajdete, kontaktujte naši infolinku.

Obecně

Nevíte, jak naše služba funguje?
Řešíte, kde se registrovat?
Hledáte ceník?

Klientský účet

Jak založit klientský účet?
Zajímá Vás, kolik může mít Vaše firma uživatelů?

Zásilky

Hledáte konkrétní zásilku?
Potřebujete parametry?
Nevíte, jak zabalit balík?

Integrace

Nevíte, jak napojit svůj e-shop?
Chcete využívat naší API?
Hledáte vhodného integrátora?

Služby Pošty bez hranic jsou určeny firmám a provozovatelům e-shopů, kteří mají své zákazníky nebo odběratele v zahraničí. Díky nám lze jednoduše poslat balíky z České republiky do celé EU od jedné po stovky či tisíce zásilek. Podmínkou pro zaslání je IČ. 

Pošta bez hranic funguje jako prostředník mezi firmou a dopravcem, který zajišťuje doručení zásilky. Máme přímé napojení na více než 30 lokálních a mezinárodních dopravců, kterým zásilky fyzicky předáváme a oni je doručují.

Zjednodušujeme logistický proces a Vy můžete předat všechny zásilky směřující do zahraničí nám a my je následně na našem depu roztřídíme a rozvezeme do jednotlivých států, kde předáme dopravcům, kteří je doručí svým adresátům (tzv. last mile delivery).  

Zásilky doručujeme do všech států Evropské unie, včetně České republiky i Slovenska s výjimkou některých ostrovů jako je například Malta, Kypr, Kanárské ostrovy, enklávy Ceuta a Mellila.

 

V každém státě si pak můžete vybrat z několika lokálních či mezinárodních dopravců, kteří adresátovi zásilku doručí. Aktuální přehled najdete v ceníku. 

 

Ceny přepravy jednoduše určíte na základě hmotnosti zásilky podle ceníku, který najdete na našem webu. Nezapomeňte si hlídat rozměry zásilky, protože každý dopravce má jiné rozměrové limity a za nadrozměrné balíky je účtován příplatek. 

Pokud máte v úmyslu posílat více než 300 zásilek měsíčně (do všech států), kontaktujte naše obchodní oddělení, které Vám připraví cenovou nabídku na míru.

Začít posílat do zahraničí s Poštou bez hranic můžete ještě dnes, stačí udělat tyto kroky:

  1. Zaregistrujte se do našeho Klientského účtu (zdarma)
  2. Zadejte zásilky do systému (manuálně, hromadným importem CSV nebo přes API).
  3. Vytiskněte a nalepte štítky na zásilky
  4. Zásilky doručte na naše depo, pošlete na depo nebo si objednejte pravidelný svoz zásilek.
  5. Sledujte zásilky na cestě k adresátům. 

Pošta bez hranic je totiž článkem v logistickém procesu a finální doručení na adresu zajišťuje lokální nebo mezinárodní dopravce, na kterého je zákazník zvyklý a kterého zná.

Pošta bez hranic zásilku převeze z Vaše skladu přes hranice do depa vybraného dopravce, kterého si zákazník zvolil jako doručovatele své zásilky. 

Ano, máme vlastní fulfillmentové řešení Fulfillmenton, které má přímé napojení na všechny služby Pošty bez hranic i další dopravce. Velkou výhodou je společné uživatelské rozhraní a prodloužená doba expedice na maximum. Veškeré informace najdete na webu.

Víkendové doručování zásilek je možné pouze v případě, že tuto službu nabízí cílový dopravce, který zásilku doručuje adresátovi. Běžně nejsou zásilky o víkendech doručovány.

 

V případě, že máte zájem o nedělní svoz zásilek, kontaktujte nás. Naše infolinka je dostupná pouze ve všední dny. 

Posílat s námi můžete už od jedné zásilky. Zvládneme ale stovky i tisíce zásilek denně. 

Tzv. „last mile delivery“ je poslední fázi procesu doručování zboží z distribučního centra nebo z posledního přepravního uzlu k konečnému příjemci, často až do jeho domu nebo firmy.

Pošta bez hranic nemá kurýry, kteří by doručovali zboží až ke dveřím zákazníků. Tento proces zajišťují dopravci jako je UPS, Polská Pošta, FAN Courier atd.. My jim Vaše zásilky přivezeme a oni už se postarají o zbytek. Zákazníkovi tak balík z České republiky doručí jeho oblíbený lokální kurýr.

Faktura za služby je vystavována zpětně na základě zaslaných zásilek. Na jedné faktuře najdete všechny zásilky nezávisle na státu, do kterého byly zásilky odeslány. 

Začít posílat do zahraničí s Poštou bez hranic můžete ještě dnes, stačí udělat tyto kroky:

  1. Zaregistrujte se do našeho Klientského účtu (zdarma)
  2. Zadejte zásilky do systému (manuálně, hromadným importem CSV nebo přes API).
  3. Vytiskněte a nalepte štítky na zásilky
  4. Zásilky doručte na naše depo, pošlete na depo nebo si objednejte pravidelný svoz zásilek.
  5. Sledujte zásilky na cestě k adresátům. 

Doba doručení se odvíjí od toho, do jakého státu zásilka směřuje a kdy je doručena na naše depo. Zásilky, které jsou na naše depo doručeny do 14:00 jsou ještě týž den zpracovány a převáženy do cílových destinací, kde jsou předány dopravcům. Doba doručení na Slovensko, do PolskaRakouska, Německa či Maďarska tak může být stejně rychlá jako vnitrostátní doprava. Zákazník tak může mít svou zásilku už druhý den od jejího objednání. 


Doba doručení se u jednotlivých dopravců liší, informace najdete v ceníku každého státu.  

Zajišťujeme také zpětnou logistiku a jsme tak schopni doručit do ČR/SR zásilky, které zahraniční zákaznici chtějí vrátit zpět do e-shopu v zákonné lhůtě i po ní. Nabízíme několik způsobů, jak tyto zásilky dostat zpět. Nejekonomičtější variantou je zpětná adresa, kterou poskytujeme ve vybraných státech, nejnákladnější je svoz zásilky přímo z adresy zákazníka. 

Ano, můžeme Vám zajistit pouze přepravu zásilek, které předáme  přímo dopravci, s nímž máte uzavřenou smlouvu. Pro více informací kontaktujte naše obchodní oddělení.

Poštu bez hranic provozuje od svého začátku v roce 2010 společnost FROGMAN s.r.o., která je 100% v českých rukách.

Vybrané dobírkové částky posíláme bez prodlení v lokálních měnách bez konverze. Dobírky je samozřejmě také možno vyplácet v KČ nebo EUR, pokud například účet v cizí měně nemáte.  

Registrace a klientský účet

Uživatelský účet si vytvoříte zde. Následně je k tomuto účtu možno přiřadit firmu (nově založenou i již existující). Jeden uživatel může mít přístup do více firem.  

Abyste mohli začít využívat služby Pošty bez hranic, stačí se zdarma zaregistrovat do našeho Klientského účtu. Za registraci nic neplatíte a využívání naší služby není nijak paušálně zpoplatněno. Platíte vždy jen za zaslání balíku do vybraného státu na základě ceníku.

Do jedné firmy je možno přiřadit neomezený počet uživatelů a přiřadit jim různá oprávnění (skladník, fakturant, spedice, zákaznický servis). Množství uživatelů není zpoplatněno. 

Ano, lze založit více firem, které budou vlastní klientské ID, samostatnou fakturaci a separátní nastavení. Jeden uživatel může mít přístup do více firem. 

Klientské ID i klientské ID pro zpětnou logistiku najdete v Klientském účtu, v sekci Upravit údaje o firmě v pravém horním horu. 

V sekci Přidat zásilku můžete ručně přidat jakékoliv množství zásilek. Využít lze také CSV exportu, jehož parametry jsou popsány přímo v sekci Přidat zásilku.

 

Nabízíme také možnost připojit se prostřednictvím API a data posílat automaticky. Více o možnostech integrace najdete níže.

Chybné zásilky jsou takové, jejichž data jsou neúplná, obsahují chybu (např. neexistující PSČ) nebo nemají data vyplněna vůbec. Tyto zásilky můžete opravit v sekci Přehled zásilek/Chybné.

 

Dokud nedojde k opravě chyby, proces odesílání zásilky je na našem depu pozastaven a může dojít ke zpoždění doručení. Chybné zásilky je proto nutné opravit co nejdříve. Nevíte-li si rady s opravou, kontaktujte nás na info@postabezhranic.cz.

 

Informaci o chybných zásilkách odesíláme na e-mail uvedení v Klientském účtu, v sekci Nastavení účtu.

Štítky lze vytisknout v sekci Přehled zásilek/Připraveno k vytisknutí po stisknutí tlačítka hromadné akce ve formátu A6 nebo jako arch A4 (6 nebo 9 štítků).

Zásilku je možno stornovat přímo v Klientském účtu po stisknutí tlačítka Hromadné akce. Tuto akci lze provést dokud nebyla zpracována na našem depu (pokud je v sekci Přehled zásilek – Připraveno k vytisknutí/S vytisknutým štítkem.

Pokud chcete stornovat zásilku, která je už na cestě do cílového státu, kontaktujte naší infolinku.

V sekci Nastavení účtu je možno nastavit účty pro zasílání dobírek a frekvenci jejich výplaty.  

Referenční kód je možno uvést při zakládání nové zásilky, jedná se o nepovinný údaj, který slouží pro potřeby klienta (např. uvedení č. objednávky).  

Pokud nedisponujete přímým napojením přes API, můžete zásilky zadat hromadně importem CSV souboru, který Vám vygeneruje Váš e-shopový nebo účetní systém.

Faktury najdete v sekci Faktury, mimo to jsou zasílány elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v sekci Nastavení účtu  Můžete si je stáhnout v pdf společně s přílohou, která obsahuje přehled odeslaných zásilek a dalších služeb.  

Přehled všech námi poskytovaných zpětných adres najdete v sekci Podpora & Nápověda.

Dotazy týkající se zásilek

Zásilku můžete po celou dobu její cesty sledovat na adrese: https://tracking.postabezhranic.cz/.

 

 

U každé zásilky najdete poté odkaz na detailní tracking konkrétního dopravce, který zásilku bude doručovat.

Každý dopravce mají jiné rozměrové parametry zásilek, které vezme do přepravy. Najdete je v ceníku každého státu. 

Ano, většina dopravců umožňuje posílat i zásilky větších rozměrů. Ty se ale u každého liší a najdete je v ceníku jednotlivých států. Za přepravu nadrozměrných zásilek je účtován příplatek, jehož výši vždy najdete v ceníku doplňkových služeb. 

 

Dokážeme si poradit i se zásilkami XXL rozměrů. Více o přepravě nadrozměrných a paletových zásilek najdete na www.postabezhranic.cz/nadrozmer.

Zásilka by měla být zabalena v kartonové krabici a dobře zajištěna proti otevření a vyplněna tak, aby nedošlo k poškození obsahu. Většina dopravců umožňuje také balení do tzv. flyer bagů (sáčků), které se využívají především v segmentu fashion, mají ale váhové omezení. 

 

 

Je-li obal zásilky atypický, dopravci v některých případech účtují příplatky (např. za nepravidelný tvar nebo tubus).  

 

Pravidla pro balení zásilek si můžete stáhnout zde.

Zásilka nesmí obsahovat hořlaviny, výbušniny, zbraně, chemické látky. Z přepravy jsou vyloučeny i další látky, které jsou vyjmenovány v aktuálně platných Všeobecných podmínkách, dostupných na webu. 

Dojde-li k poškození nebo ztrátě zásilky, kontaktuje naši infolinku a Vaše reklamace bude předána našemu reklamační oddělení, které s Vámi vyřeší vše potřebné. 

 

Reklamace se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami toho dopravce, který zásilku převzal do přepravy. 

 

Při reklamaci se dokládá hodnota zboží na základě jeho pořizovací ceny, kterou je nutno doložit. Reklamace může být uplatněna pouze u zásilek, které mají uvedeny hodnotu pojištění. 

Zásilky je možno osobně předat na jednom z našich dep (Zlín, Praha, Těšín). Adresy a provozní dobu najdete v sekci Kontakt.

Abychom mohli zpětnou zásilku přiřadit správnému klientovi (e-shopu), je třeba uvést na zásilce klientské ID pro zpětnou logistiku, které najdete v Klientském účtu.

 

 

Příjemcem takové zpětné zásilky je společnost FROGMAN (provozovatel Pošty bez hranic) a proto je uvedena jako adresát. Přesné znění zpětné adresy naleznete v seznamu zpětných adres v Klientském účtu (v sekci Podpora & Nápověda).    

 

Zásilky je možno osobně předat na jednom z našich dep (Zlín, Praha, Těšín). Adresy a provozní dobu najdete v sekci Kontakt.

 

Využíváte-li našich služeb pro odeslání menšího počtu zásilek, můžete je poslat na naše centrální depo (tř. 3. května 910, 763 02 Zlín) tzv. konsolidovaně – tj. do jednoho většího balíku zabalit více menších. Takovou zásilku je nutno viditelně označit nápisem ROZBALIT.

Každá zásilka uvnitř určená k odeslání pak musí být označena štítkem. 

 

Odesíláte-li denně větší množství zásilek, zajistíme Vám pravidelný svoz zásilek. Pro bližší informace nás kontaktujte na info@postabezhranic.cz

Zásilky, které nebylo možné z nějakého důvodu doručit, jsou vráceny zpět na naše centrální depo. Přehled všech zpětných zásilek najdete také v Klientském účtu. Můžete si je vyzvednout osobně na jednom z našich dep (po vyzvání a v provozní době) viz Kontakt.

 

Nedoručitelné zásilky společně se zpětnými zásilkami Vám můžeme zaslat konsolidovaně (tj. najednou v jednom velkém balíku) po dosažení určitého počtu zásilek, v pravidelném časovém intervalu nebo jednorázově. Nastavení lze měnit v Klientském účtu v sekci Nastavení účtu. 

 

V případě, že zásilky pravidelně svážíme z Vašeho skladu, tak zpětné zásilky naopak doručíme do Vašeho skladu a máte to bez starostí.

Využíváte-li našich služeb pro odeslání menšího počtu zásilek, můžete je poslat na naše centrální depo tzv. konsolidovaně – tj. do jednoho většího balíku zabalit více menších. Takovou zásilku je nutno viditelně označit nápisem ROZBALIT. Každá zásilka uvnitř určená k odeslání pak musí být označena štítkem (štítkem Pošty bez hranic nebo štítkem cílového přepravce). 

Ano, zásilky s dobírkou je možno poslat prostřednictvím vybraných dopravců, kteří toto umožňují. 

Ceník dobírky najdete v ceníku každého státu, dobírky jsou poté vypláceny dle nastavení v Klientském účtu. 

Vícekusovou zásilku lze posílat pouze prostřednictvím dopravců, kteří to umožňují. 

V případě, že posíláte zásilku složenou z více kusů zásilek, nesmí ani jedna z nich překročit rozměrové limity stanovené přepravcem, v takovém případě nebude zásilka doručena a dojde k jejímu vrácení.    

Zásilky vážíme za Vás, proto není potřeba udávat váhu zásilek. Hlídáme váhové i rozměrové limity a pokud je zásilka překročí, navrhneme Vám takového dopravce, který zásilku doručí. 

 

Hmotnost zásilky je nutno udávat pouze v případě, že využíváte štítky cílového přepravce a data o zásilkách nám posíláte prostřednictvím API.

Jako klient Pošty bez hranic si můžete vytisknout štítek Pošty bez hranic, který si vygenerujete v Klientském účtu. Zásilku s tímto štítkem na našem depu zvážíme, přeměříme a následně opatříme štítkem koncového přepravce (např. DHL). Tento štítek má jednotný vzhled a je jednoduše rozpoznatelný pro Vaše skladníky. Nezávisle na tom, do kterého státu jsou zásilky určeny, vzhled štítku se nemění.

 

 

 

Štítek koncového přepravce si můžete vytisknout i sami, jestliže nám data o zásilkách posíláte prostřednictvím API.

 

Nedoručitelné zásilky jsou ve většině případů opakovaně doručovány nebo jsou uloženy na určitou dobu ve výdejním boxu. Pokud jsou i opakované pokusy neúspěšné, zásilka se vrací k nám na centrální depo a následně se ukáže v přehledu zpětných zásilek v Klientském účtu.

 

Někteří dopravci si za další pokusy o doručení účtují příplatky, jiní ne (takové příplatky jsou vždy uvedeny v ceníku). V případě nedoručitelných zásilek není cena za dopravu zpět do ČR účtována.

Zpětná logistika

Ano, náš komplexní systém zpětné logistiky je určen pro kohokoliv, kdo chce umožnit svým zákazníkům jednoduše vrátit zásilku. Můžete si vybrat z několika možností. 

Pro řadu států dáváme k dispozici zpětné štítky, které můžete jednoduše vygenerovat v klientském účtu v sekci Zpětná logistika. Zpětný štítek si může zákazník vytisknout sám, umístit jej na zásilku a tu donést na výdejní místo nebo dát do výdejního boxu. Způsob zaslání se liší podle jednotlivých přepravců, návody si můžete stáhnout zde.    

 

Generovat štítky lze také prostřednictvím api, bližší informace najdete v API dokumentaci.

Způsob odeslání není jednotný pro všechny dopravce, doporučujeme proto zákazníkům zaslat společně se štítkem jednoduchý návod, který můžete stáhnout zde. 

  1. Z přepravní krabice odstraňte všechny staré přepravní štítky, umístěte přepravní štítek (bez instrukcí) na největší stranu krabice, instrukce uschovejte.
  2. Zásilku zaneste na výdejní místo/box, které si vyberete na www.dhl.de/finder nebo předejte kurýrovi DHL. 
  3. Pro otevření dvířek boxu naskenujte QR kód nebo přepište kód, který je uveden v instrukcích.
  1. Z přepravní krabice odstraňte všechny staré přepravní štítky a umístěte na ni štítek, který jste obdrželi.  
  2. Zásilku odneste na kteroukoliv pobočku pošty nebo do výdejního místa. (jejich seznam najdete zde: https://localiser.laposte.fr/). 
  3. Zásilku můžete vložit také do osobní poštovní schránky a obejdnat si její svoz na: https://www.laposte.fr/expedition-bal/formulaire
  1. Z přepravní krabice odstraňte všechny staré přepravní štítky, umístěte štítek na největší stranu krabice (min. 15 x 21 cm).
  2. Zásilku zaneste na vybranou pobočku Rakouské pošty nebo do výdejního boxu se samoobslužnou zónou. (seznam najdete na https://www.post.at/sf/standortfinder)
  3. Pro otevření dvířek boxu naskenujte čárový kód ze zásilky.
  • Z přepravní krabice odstraňte všechny staré přepravní štítky a umístěte štítek, který jste obdrželi.  
  • Pro vrácení si vyberte si kterýkoliv výdejní box BoxNow.
  • Pro otevření dvířek zadejte PIN kód, který jste obdrželi v SMS zprávě a vložte zásilku do boxu a zavřete dvířka.

 

  1. Z přepravní krabice odstraňte všechny staré přepravní štítky. Zpětný číselný kód, který jste obdrželi, napište na krabici (ručně).
  2. Vyberte si kterýkoliv Paczkomat/PaczkoPunkt (seznam najdete na: https://inpost.pl/znajdz-paczkomat)
  3. Na terminálu zadejte zpětný kód nebo naskenujte QR kód, jakmile se Vám otevřou dvířka, vložte zásilku, zavřete dvířka a potvrďte odeslání zásilky na terminálu. 
  1. List se zpětnými štítky (formát A4), který jste obdrželi, nerozstřihujte ani nelepte na zásilku, kterou chcete vrátit. 
  2. Odstraňte staré přepravní štítky z krabice a zásilku odneste na vybranou pobočku pošty.
  3. Zásilku odevzdejte na přepážce společně s listem se zpětnými štítky. 

Seznam všech zpětných adres najdete v klientském účtu v sekci Podpora&Nápověda. Na některých zpětných adresách jsou přijímány zásilky pouze od konkrétních přepravců.  

K objednání zpětného svozu slouží klientský účet. Svoz na následující den je nutno objednat do 13:00. 

U zpětných zásilek, které jsou doručovány na naše zpětné adresy,  nedokážeme poskytnout tracking. Takovou zásilku po doručení na naše depo zaevidujeme. Tracking zásilky máte k dispozici pouze u zásilek se zpětnými štítky nebo u nichž jste si objednali zpětný svoz z adresy. Všechny zpětné zásilky jsou dostupné v přehledu Zpětných zásilek v klientském účtu (již brzy). 

Zpětné ID klienta (ID pro zpětnou logsitiku) slouží pro identifikaci zásilky na našem centrálním depu. Na základě tohoto ID zásilku zaevidujeme a přiřadíme k Vaší společnosti. Takovou zásilku pak uvidíte v Přehledu zpětných zásilek v klientském účtu. 

 

Zpětným ID musí být označeny všechny zásilky, které jsou odesílány na kteroukoliv naši zpětnou adresu. Zpětné štítky jsou generovány automaticky vč. zpětného ID. Zpětné ID najdete v klientském účtu v pravém horním rohu v menu Upravit firmu.  

 

Zpětné zásilky bez označení mohou být účtovány s příplatkem a zaevidovány s časovým zpožděním.

Zpětné zásilky jsou odesílány nebo odváženy do skladu klienta v individuálně nastavené frekvenci (denně nebo po dosažení určitého počtu zásilek).  Nastavení je možno provést v klientském účtu v sekci Nastavení.

 

Zásilky je možno vyzvednout také v centrálním depu ve Zlíně, případně v Praze či v Polsku. Adresy a provozní dobu našich dep najdete v sekci Kontakty.

Zásilky je možno vyzvednout také v centrálním depu ve Zlíně, případně v Praze či v Polsku. Adresy a provozní dobu našich dep najdete v sekci Kontakty.

 

Zásilky jsou k vyzvednutí až po předchozí e-mailové avizaci. Osobní odběr zpětných zásilek lze nastavit v sekci Nastavení v klientském účtu.

Příjemcem zpětných zásilek je vždy společnost FROGMAN, která je provozovatelem služby Pošta bez hranic. Adresu příjemce nelze změnit. Zpětné zásilky jsou nejdříve evidovány na našem centrálním depu a až posléze jsou odeslány (svezeny) na zvolenou adresu klienta (e-shopu), kterému je  zpětná zásilka určena.

Integrace

Naše API je veřejně dostupná pro všechny a dokumentace je dostupná na: apidoc.postabezhranic.cz.

V případě, že máte dotaz ohledně implementace API, kontaktujte naše IT oddělení a my Vám rádi pomůžeme.

API klíč najdete v Klientském účtu v sekci Nastavení účtu. Od 1. 7. 2023 je API automaticky aktivována všem novým klientům.

Pokud vlastníte platformu nebo jiné řešení, veškeré informace o integraci najdete v API dokumentaci

 

Budeme velmi rádi, pokud nás budete integrovat a pokud budete potřebovat více informací nebo máte jakýkoliv dotaz, obraťte se na nás na info@postabezhranic.cz.

 

E-shop můžete napojit na přímo prostřednictvím API nebo využít platformu, která má naše služby integrovány v sobě. Jedná se například o Balíkobot, Baselinker, Touchstore, Chameleoon nebo Brani Balič.


Pokud Váš e-shop běží na platformě WooCommerce, můžete využít již existujícího doplňku.


Veškeré informace o integracích najdete na webu.