Přestože zásilky přes depa Pošty bez hranic proudí bez výraznějších zdržení, čeští dopravci hlásí první zpoždění. Extrémní množství zásilek má několik příčin. Jednak se naplno rozjíždí vánoční sezóna, e-shopy tento týden spouští své kampaně na Black Friday a koronavirová opatření neumožňují čechům nakupovat v obchodech tak, jak jsou zvyklí. Většina nákupů se proto přesouvá do on-line prostředí.
Partneři Pošty bez hranic pro Českou republiku, tedy PPL a Česká pošta, zdržení evidují. Zároveň dělají vše, co je v jejich silách, aby všechny zásilky doručili.
Jiní čeští dopravci omezují množství zásilek, které převezmou od e-shopů do přepravy. V rámci komunitních skupin provozovateelů e-shopů lze pozorovat podobné případy i u dopravců DPD, GLS nebo WeDo. Ve vánoční sezóně se jedná o poměrně běžný postup, nicméně pro majitele e-shopů je to nepříjemná situace.
„Vážení zákazníci, omlouváme se, ale vzhledem k extrémnímu objemu zásilek, které v současné době přepravujeme, bude doručení části z nich zpožděno o 1 až 3 dny“ píše PPL na své Facebookové stránce.
U České pošty evidujeme zpoždění jak v rámci doručení na adresu, tak u jejich služby Balíkovna, která se nově rozšířila o výdejní místa na Sazka pointech. Zásilky jsou zpravidla opožděny o 1 den, nicméně zákazníci hlásí i případy, kdy je zpoždění větší.
U dalších evropských dopravních partnerů neevidujeme žádné omezení kapacit nebo výrazné zpoždění. Na druhou stranu se dá očekávat, že se situace bude lokálně vyvíjet obdobně jako v Česku a ke zdržením nebo omezením docházet bude. I proto vznikl tento informační web. Informace o všech dopravcích Pošty bez hranic najdete v přehledu dopravců rozdělených podle zemí.
Pavel Vyoral, ředitel Pošty bez hranic, vyjadřuje dopravcům podporu a hledá způsoby, jak jim zbytečně nepřidávat práci správným řízením množství zásilek v síti.