Další zlepšení zpětných procesů
Dopravit zásilku tam, ale i zpět je jeden ze zásadních požadavků všech e-shopů, které to s expanzí myslí vážně. Proto jsme v posledních měsících investovali spoustu času do vylepšení našich zpětných procesů. Co to znamená pro klienty Pošty bez hranic se dozvíte v článku.
Minulý rok jsme přestěhovali naše oddělení zpětné logistiky do nových prostor, abychom proces oddělili. Tento rok jsme také přesunuli správu zpětných zásilek do nového klientského účtu, stejné jako všechny ostatní procesy v rámci Pošty bez hranic.
Na přelomu roku 2021 a 2022 nastane další velká změna, která pomůže e-shopům obrdžet jejich zásilku včas zpět. Nově zavádíme standard pro značení zpětných zásilek. Každý klient Pošty bez hranic obdrží vlastní ID pro zpětnou logistiku. Toto ID musí být vždy jasně vyznačeno na zpětné zásilce, společně se správnou zpětnou adresou.
Z čehož vyplývá i největší změna, kterou musí udělat především e-shopy. U všech zpětných adres (pokud využíváte Poštu bez hranic ve více zemích) je potřeba toto ID zveřejnit, aby ho mohli adresáti správně poznačit na zásilku. Zpětné adresy se nejčastěji vyskytují u e-shopů na těchto místech:
- Stránka vrácení zboží, reklamace
- Formulář pro vrácení zásilky (on-line i přímo v zásilce)
- Všeobecné obchodní podmínky
- Automatické e-maily směrem k zákazníkům
Co přinesou změny klientům
Klienti, kteří budou mít správně označené zásilky, budou odbaveni prioritně (od 1.11. 2021) a nebude jim účtován poplatek za nesprávně označené zásilky.
Zároveň se výrazně sníží chybovost zapříčiněná lidskou chybou a tím i zvýší rychlost zpracování zpětné zásilky.
Důležité termíny
Od 1.11. 2021 přecházíme na nový systém značení.
Do 31.12. 2021 nebudou účtovány žádné poplatky za nesprávné označení.
Od 1.1. 2022 zavádíme poplatky za nesprávně označené zpětné zásilky.
- Špatně označená zásilka bude zpoplatněna za 10 Kč (příklad níže).
- Zásilka bez jakéhokoliv označení klienta za 50 Kč (zásilka bez názvu e-shopu, bez ID)
Kde najít nové ID pro zpětnou logistiku
V klientském rozhraní jděte do nastavení/upravit firmu. V záložce Informace o firmě najdete nově ID pro zpětnou logistiku. viz obrázek.
Identifikátor se liší od ID Pošty bez hranic pouze v jednom písmenu. Toto písmeno je jednoznačný identifikátor Vaší firmy pro zpětnou logistiku.
ID pro zpětnou logistiku propište do všech zpětných adres které Vám nabízíme.
Jak má vypadat zpětná adresa
Vaše zpětná adresa v dané zemi musí obsahovat ID pro zpětnou logistiku. Jedině tak dokážeme tyto zásilky zpracovat v co nejkratším čase. Je to jedinečný identifikátor, který odděluje vaše zpětné zásilky od všech ostatních zásilek.
Všechny správné zpětné adresy najdete v Nápovědě v klientském účtu.
Příklad správné zpětné adresy:
FROGMAN s.r.o.
17828B
ul. Stawowa 91
Cieszyn 43-400
Polsko
Příklad špatné zpětné adresy:
Pokud v adrese používáte pouze název své firmy, v tomto případě Davidovy punčocháče s.r.o., není tento identifikátor dostatečný a zásilka není správně zpracována.
FROGMAN s.r.o.Davidovy punčocháče s.r.o.ul. Stawowa 91
Cieszyn 43-400
Polsko
Zásilka nebude zpracována správně ani v případě, kdy do adresy umístíte své ID pro Poštu bez hranic. To neslouží ke zpětným zásilkám.
FROGMAN s.r.o.17828ul. Stawowa 91
Cieszyn 43-400
Polsko