UPDATE [5.2.2021] Doprava do/z UK byla dočasně pozastavena, na řešení pracujeme.
Uprostřed vánoční sezóny nezapomínáme ani na další důležitý termín. A sice termín konce přechodného období Spojeného království Velké Británie a Severního Irska (dále jen UK). UK už má za sebou téměř celé přechodné období a od 1.1. 2021 na ni bude nahlíženo jako na třetí zemi, podobně jako Čína, USA atd.
Naší prioritou bylo zajistit dopravu do UK i po konci přechodného období. Zatím máme řešení ve spolupráci s našimi partnery zajišťující dopravu přes Royal Mail. Na řešení pro dopravce Hermes pracujeme.
Na konci článku / newsletteru najdete několik odkazů, které se Vám budou hodit. V tomto článku najdete to nejnutnější.
Proclívání v režimu DDP (Delivered Duty Paid)
Základem pro e-shop je mít své EORI číslo (Economic Operator Registration and Identification number). Jak získat EORI číslo se dozvíte zde. Nezabere Vám to více než 10 minut Vašeho času. Schvalovací proces ze strany Spojeného Království trvá v rámci jednotek dnů.
Pro Poštu bez hranic je třeba připravit plnou moc pro zastoupení při proclívání a platbě DPH.
Kdy se ne/platí clo a DPH?
Při proclívání je nutné prokázat původ zboží. Pokud je původ zboží ze státu Evropské unie, clo se neplatí.
Ve všech ostatních případech (např. původ zboží z Číny) se postupuje následovně:
- U zboží s hodnotou do 135 GBP se platí DPH.
- U zboží s hodnotou od 135 GBP se platí DPH a clo (neplátce DPH v UK mohou DPH zpětné nárokovat).
U zboží musí být uvedený HS Code
Harmonized System Code (dále jen HS code) je číslo celní nomenklatury, který určuje druh zboží. Jde o mezinárodní standardizovaný systém pro určení celní sazby při proclívání. Platí jak pro export, tak import.
Pro Spojené království musí být HS code desetimístný
Jaké informace posílat v datech o zásilkách
- Druh zboží (HS code)
- Detailní popis zboží
- Hodnota zboží
- Váha zboží
- Původ zboží
- Přidělené GB EORI číslo
- GB VAT číslo (Registrace zde)
- Adresa a tel.číslo odesílatele
- Adresa, email a tel.číslo příjemce
Tyto informace je nutné posílat přímo přes API a je tedy nutné mít Poštu bez hranic implementovanou přes API. Všechny potřebné změny jsme zanesli do naší API dokumentace, která je Vám k dispozici po přihlášení do klientského účtu Pošty bez hranic.
CSV import ani ruční vyplnění zásilky v klientském účtu nebude od 21. prosince 2020 možné.
Dostupní dopravci od 1.1. 2021 a zpětné adresy
Popisované řešení je určeno pouze pro dopravce Royal Mail 48. Ten bude i nadále k dispozici od 1.1. 2021. Důležité je zmínit, že na zpětné zásilky se vztahují stejná pravidla jako pro zásilky směřující do UK.
Chci posílat do UK, kam se obrátit
V případě, že chcete posílat zásilky do UK, obraťte se přímo na kolegy z obchodního oddělení (obchod@postabezhranic.cz) a v předmětu uveďte Brexit. V tuto chvíli bohužel nelze posílat zásilky do Velké Británie, ale pracujeme na nápravě.
Užitečné odkazy
Celní správa České republiky – Vystoupení Spojeného Království z EU