Září je v plném proudu a tím se blíží i hlavní sezóna pro e-commerce a dopravce. Abychom zvládli největší objem zásilek v roce, budeme automaticky opravovat všechny chybné zásilky. Co přesně se změní a kde se dělají nejčastější chyby se dozvíte v článku.
Jak se vyhnout chybným zásilkám a neřešit je
To nejlepší, co můžete u chybných zásilek udělat, je žádné nemít. Snadno se to řekne, hůře dělá. Podstatná část chyb proudí z nedodržování parametrů dopravců a chybách v adrese.
Doporučujeme projít dopravce, které používáte pro dopravu zásilek do Evropy, a nastudovat si jejich parametry. Všechny podstatné informace najdete vždy v ceníku dané země. Ceník Pošty bez hranic.
Nezapomeňte, že dopravci čas od času své parametry upravují. Níže najdete změny, o kterých jsme Vás informovali tento rok:
- Aktualizace parametrů DPD v Německu
- Aktualizace parametrů v Česku, Slovensku, Maďarsku a Rumunsku
- Aktualizace parametrů v Maďarsku (DPD i Maďarská pošta)
- Aktualizace u exportního balíku DPD a českého PPL
Jaké jsou nejčastější chyby u zásilek
Co se nemění, jsou typy chyb u zásilek. Mezi ty nejčastější patří:
- Nevyplněná část adresy (číslo popisné, PSČ, county v Rumunsku)
- Špatné PSČ (jiný, než požadovaný počet čísel)
- Špatné formátování adresy (např. ulice a čp bez mezery “Hlavní10”)
- Překročení maximální hmotnosti
- Překročení maximální dobírky
- Překročení maximální hodnoty pojištění
- a další…
Výše poplatku se nemění
Poplatek zůstává na 10 Kč za zásilku. To nám pomůže pokrýt náklady, které vznikají při manuálním zpracování a opravě údajů u zásilky.
Nic se nemění ani na tom, že klientům Pošty bez hranic přijde formulář pro opravu zásilky a mohou zásilku opravit ještě před manuální opravou pracovníkem Pošty bez hranic. V takovém případě poplatek neúčutujeme.
Zároveň platí, že opravujeme pouze ty zásilky, které upravit lze. Pokud k zásilce potřebujeme doplnit další údaje, vždy kontaktujeme odesílatele zásilky.