Od 1. 1. 2024 jsme pro Vás připravili nové komplexní řešení zpětné logistiky, které Vám rozšíří možnosti, jak na svém e-shopu zajistit možnosti vrácení zboží. Postupně Vám budeme představovat novinky, které Vám například umožní tisk štítků přímo z klientského účtu.
Zpětná logistika je nedílnou součástí nákupního procesu a podle výzkumů jeden z faktorů rozhodujících o tom, zda zákazník koupí nebo nekoupí na e-shopu. Pošta bez hranic nabízí unikátní možnost, jak centralizovat zpětnou logistiku ze všech států Evropské unie do jednoho místa. Na našem depu zásilky evidujeme a vy můžete sami rozhodovat o tom, kdy je doručíme do vašeho skladu ke zpracování.
Jaký je postoj zákazníků k vratkám?
zdroj: https://aovup.com/stats/ecommerce-return/
Jaké řešení pro vratky nabízíme?
Pošta bez hranic má řešení pro každý e-shop i každého zákazníka. Stačí si vybrat způsob vrácení, který vám bude vyhovovat. Nejekonomičtější varianta je poskytnutí lokální zpětné adresy na kterou zákazník může poslat vracené zboží na své náklady. My zajistíme dopravu zpět do České republiky a následně k vám do skladu. Nově poskytujeme zpětné štítky, které pošlete zákazníkovi, on si je sám vytiskne a vrátí do parcel shopu nebo dá do výdejního boxu. My už zajistíme cestu zásilky zpět do Česka. Štítky si budete moci již brzy generovat v našem klientském účtu. Poslední možností jak dostat vratku zpět je prostřednictvím zpětného svozu přímo kurýrem z adresy zákazníka.
Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých metod?
Nové tarify
Nově se ceny za zpětnou logistiku odvíjejí od celkového množství zásilek, které posíláte s Poštou bez hranic nezávisle na tom, kam zásilky směřují. Zpětnou logistiku můžete mít za lepší ceny, pokud s námi posíláte každý měsíc více než 300 zásilek do kteréhokoliv státu. Ještě jste s Poštou bez hranic neposlali ani jeden balík? Nevadí, nic nebrání tomu začít využívat zpětnou logistiku za ceny Standard.
tarif BENEFIT
více než 300 zásilek/měsíc
ceny již od 29 Kč/zásilka
tarif STANDARD
méně než 300 zásilek/měsíc
ceny již od 39 Kč/zásilka
V lednu 2024 jsme všem našim zákazníkům aktivovali jako poděkování za spolupráci výhodnější tarif BENEFIT. Následující měsíce jsou pak účtovány podle reálného množství odeslaných zásilek. Aktuální množství odeslaných zásilek najdete vždy v Přehledu zásilek v klientském účtu.
Rozlišujte mezi nepřevzatou a zpětnou zásilkou (vratkou)
Pokud si zákazník zásilku převezme a následně se ji rozhodne vrátit nebo reklamovat, jedná se o zpětnou zásilku. My zajistíme přepravu takové zásilky od zákazníka až k vám do skladu.
Nepřevzatá zásilka se k adresátovi vůbec nedostala. Pokud si zákazník nepřevezme zásilku, je vrácena automaticky přepravcem na naše centrální depo. Cena za nepřevzatou zásilku se liší podle přepravce a najdete ji v ceníku každého státu.
Připomínáme, že od 1. 1. 2024 jsou všechny nepřevzaté zásilky zpoplatněny minimální částkou 8 Kč/zásilka (v případě vzdálenějších zemí je tato částka vyšší).